Slováci cez donáškovú službu uprednostňujú nákup tovarov od lokálnych výrobcov a podporujú slovenské značky

1013

Okrem donášky jedla z reštaurácií slovenský zákazník čoraz viac využíva donášku nákupov rôzneho tovaru. Donáškové spoločnosti rozvážajú nákupy z vlastných marketov ako aj z rôznych partnerských prevádzok, s ktorými spolupracujú. Napríklad od nástupu foodpandy na slovenský trh narástli nákupy domov o 60 %. Lojálnych zákazníkov je väčšina. Nakupujú zvyčajne medzi 18 a 20 hodinou. Prioritu majú čerstvé potraviny a nápoje.Slováci objavujú benefity online nákupov

Z dát foodpandy vyplýva, že online nákupy bežných tovarov cez donáškovú službu narástli od vstupu značky na slovenský trh (september 2021)  o 60 %. V prevažnej miere nakupujú potraviny. Ján Gibala, Senior Category Manager, foodpanda hovorí: “Ak sú s touto formou nákupu spokojní, majú tendenciu nakupovať takto pravidelne. V spektre nakupujúcich má foodpanda väčšiu prevahu stálych zákazníkov ako tých občasných.” Svoj nákup realizujú zákazníci najintenzívnejšie v čase od 18 do 20 hodiny. Priemerne majú zákazníci foodpandy v nákupnom košíku 13 položiek. Cena je aj na tejto platforme rovnako dôležitá ako v kamennom obchode, preto zľavy vyhľadávajú rovnako aj tu. Najviac takto realizujú nákupy ľudia z Bratislavy. Ich podiel na nákupoch predstavuje 36 %. S rovnakým podielom, 11 %, nasledujú mestá Nitra, Banská Bystrica a Trnava. 

Čo nakupujeme

Zákazníci cez foodpandu nakupujú najčastejšie čerstvé potraviny na dennú alebo krátkodobú spotrebu. Percentuálny podiel čerstvých potravín na celkových nákupoch je 43 %. Najviac do košíka vkladajú mliečne výrobky, ovocie, zeleninu a pečivo. Zvyknú si tiež týmto spôsobom zaobstarať nealko či alkoholické nápoje. Ján Gibala vysvetľuje, že ide o logický trend v nákupoch – uľahčiť si život a ťažšie tovary zaobstarať donáškou. Nateraz je drogéria kategóriou, ktorú Slováci cez donáškovú službu nakupujú najmenej. Zaujímavosťou tiež je, že zákazníci viac do košíka vkladajú tovary lokálnych výrobcov a podporujú slovenské značky. 

foodpanda na Slovensku rastie

foodpanda v rámci svojich služieb ponúka Slovákom donášku jedla z reštaurácií, ale aj čoraz obľúbenejšiu donášku nákupu rôznych tovarov, a to z vlastných pandamarketov, ako aj zo siete partnerských prevádzok Tesco expres, Žabka, Hiva. K desiatim slovenským mestám, v ktorých foodpanda od začiatku funguje – Bratislava, Trnava, Trenčín, Nitra, Žilina, Martin, Banská Bystrica, Poprad, Prešov, Košice – pribudli nové lokácie na donášku jedla z reštaurácií. Ide o mestá Pezinok, Šamorín, Dunajská Streda a okolie, Malacky, Senec a okolie, Bardejov, Rožňava a Michalovce. Od začiatku tohto roka zaznamenala foodpanda 30-percentný nárast aktívnych reštaurácií.

Víziou foodpandy je stále zlepšovať svoje služby, ponúkať zákazníkom donášku jedla v lokalitách z kvalitných a atraktívnych reštaurácií, rozširovať ponuku tovarov na nákup domov, aby vďaka komplexnému servisu foodpandy šetrili čas a zjednodušovali si život. Značka takisto neustále pracuje na skracovaní času donášky. Vylepšuje tiež celý logistický systém – know-how materskej skupiny Delivery Hero – a jej cieľom je dostať čas doručenia pod 30 minút. Konečný určite nie je ani počet reštaurácií a obchodov, z ktorých je možné nechať si doručiť nákup až k dverám. Do rodiny prémiových reštauračných zariadení najnovšie pribudli reštaurácie UGO Freshbar v Bratislave a Košiciach, bratislavské reštaurácie Florista v Petržalskej tržnici a Smoke Burgers, Nimbu Indické bistro v Žiline, či TG Lounge Bar v Senci.   

Viac informácií nájdete na stránke www.foodpanda.sk alebo na www.press.foodpanda.sk. V prípade záujmu o partnerstvo a nadviazanie spolupráce nájdete dôležité informácie na stránkach https://info.foodpanda.sk/partneri alebo https://info.foodpanda.sk/spolupraca/, alebo https://info.foodpanda.sk/obchody/.

zdieľať tento článok na:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
referencie